Internet marketing. Offline- en online scoren met Google

Internet marketing marketing communicatie biedt een uniek speelveld, alles draait uiteindelijk om een (top)positie in de zoekmachines van het internet waarbij Google veruit de grootste speler is. Gevonden worden is cruciaal.

Ook (of juist) voor ondernemers met een fysieke winkel zijn er veel online kansen. Zij kunnen klanten op lokaal niveau beter bedienen dan een webshop. Het assortiment uit de fysieke winkel wordt gepresenteerd op de website. Klanten kunnen bestellen op internet en eventueel ruilen in de fysieke winkel. In advertenties en folders wordt verwezen naar de website. De voortvarende ondernemer bezorgt de artikelen zelf op de dag van bestellen bij de klant.

Door goede SEO en zoekmachine optimalisatie zal de website hoger scoren in de (gratis) organische zoekresultaten. De SEO-plugin van Joost (Yoast) de Valk is hierbij aan te bevelen. Vóór alles geldt: maak een Plan!

Internet marketing zorgt voor meer klanten

Internet marketing – 10 tips voor een betere website

Natuurlijk speelt het totale concept een belangrijk rol. Communiceer duidelijk en bondig wat je wilt vertellen. Wij helpen graag bij het maken van een plan. Een telefoontje naar 010-2499011 of een mailtje is voldoende.
Onze studio is in Vlaardingen, onder rook van Rotterdam.

Tip 1. Maak een plan voor elke pagina van je website
Google houdt van relevante pagina’s voor zijn (be)zoekers. Maak van elke pagina een project en geef relevante informatie over één specifiek product of dienst.
“Als je een winkel met sportartikelen hebt, maak dan, bijvoorbeeld, een pagina over tennisrackets, tennisballen, geef tips over de soorten rackets en bespanningen maar géén verhalen over voetballen… Voor voetbal-artikelen en hockeyspullen maak je dus aparte pagina’s.”

Tip 2. Laat zien dat je expert bent
Google houdt van deskundige informatie voor zijn publiek. Laat zien dat jij expert bent door goede tekst en uitleg, voorzien van relevant beeldmateriaal. Hou er rekening mee dat consumenten soms heel veel kennis hebben van een bepaald onderwerp, dus schrijf met deskundige expertise.

Tip 3. Je website bestaat uit losse pagina’s
Nogal logisch, zou je zeggen. Toch kan je ervoor zorgen dat de kracht van die pagina’s elkaar gaan versterken door interne links. Zoals een link op deze pagina met het woord ‘advertentie’ automatisch linkt naar onze advertentiepagina.

Tip 4. Wat is jouw marketing propositie?
Maak snel helder op je pagina waar je het over hebt. Mensen houden niet van raadsels oplossen en willen meteen duidelijkheid. Wat heb je te bieden? Kom snel terzake!

Tip 5. SEO en “gevonden worden” door Google
Een supergoede marketing tool om hoog te scoren in Google, is de gratis SEO plugin van Joost de Valk. Deze plugin dwingt je om volgens een vast protocol te werken met als resultaat, meestal snel een hogere positie in de (gratis) organische zoekresultaten.

Tip 6. Speedtest, hoe snel laadt jouw website?
Google houdt van snelle pagina’s. Met gratis speedtests zoals http://gtmetrix.com http://www.feedthebot.com/pagespeed/ en heb je snel inzicht in snelheid en oplossingen.

Tip 7. Maak tijd om je te verdiepen in optimalisatie
Een website en zijn pagina’s zijn niet statisch maar dynamisch. Ze zijn constant in beweging en worden voortdurend bijgewerkt: door JOU. Dat gaat niet vanzelf maar vergt jouw inspanning. Bekijk voortdurend of de informatie op je pagina’s nog actueel is, want Google ‘ ziet ‘ of je actief met je website bezig bent en telt dat mee in de ranking.

Tip 8. Meer conversie, hoe bereik je dat?
Blijft bij het onderwerp van je pagina. Net zo goed als in de fysieke winkel hebben bezoekers soms een zetje nodig om te worden overgehaald. Dat doe je met bijvoorbeeld een button naar de bestelpagina; een aantal reviews met ervaringen van klanten; door goede tips te geven in een rijtje van 5 bijvoorbeeld. Zorg voor CTA buttons.

Tip 9. Een mix van techniek en creativiteit
Als je pagina’s lekker in elkaar zitten, relevant zijn en ook technisch goed in elkaar zitten, zal Google dat snel waarderen met een hoge(re) positie.

Tip 10. Breng minstens 3 tips in de praktijk
Het is verstandig om meteen met je inspanningen te beginnen door minstens 3 van bovenstaande tips uit te voeren. Controleer je website regelmatig in de zoekresultaten van Google

Crossmediaal

Crossmediaal is een combinatie van offline- en online marketing communicatie. Dan gaat het bijvoorbeeld over een goed georganiseerde website en een advertentie in de krant om het product of de dienstverlening onder de aandacht van de klant te brengen.

Reclame is verrassen, verblijden, verbazen.

Wij helpen ondernemers, zzp'ers en organisaties met offline- en online marketing communicatie. Afspreken voor een kop koffie om verder te praten?

Neem contact op, maak een afspraak.

Wil je meer weten, kennismaken of gewoon een kop koffie drinken?

Wij bieden offline- en online oplossingen voor ondernemers. Wij maken graag tijd voor u. Laten we gauw afspreken.

Contactgegevens

Websites & Meer
Dick Hofman
Louise de Colignylaan 343
3136 NS Vlaardingen
Telefoon 010 – 2499011
Mobiel 0681 – 181773

Contact